Výlet 5.3.2006 - tam kde vlaky (ještě) jezdí

Web PSHŽD > Fotoarchiv PSHŽD > foto JR > výlet

V neděli 5.3.2006 jsme se s kolegou OČ vypravili po delší době na "šoto-výlet". Jako cíl jsme si stanovili Dolní Bousov s tím, že trasa je zcela libovolná a během cesty plynule měnitelná. Jak to dopadlo Vám přiblíží popisky u fotek.

Doplněno 15.4.2008 - fotky z Kopidlna z let 2006 a 2007 jsou také v naší nové fotogalerii.


Už zase padá to bílé svinstvo, zpívá Jarek Nohavica... Už je toho dost, 5. března už zase další nový sníh nepotěší

Naše cesta vedla nejprve přes Chlumec nad Cidlinou. Tam jsme potkali mimo jiné tohoto velblouda 130.015 na vlaku do HK

Ještě před ním ale odjížděl "Katr" 854.207 do Nového Bydžova na Os 15613. Ještě než jsme do Bydžova dojeli, jel zase zpět jako Os 15612.

Protože jen pár minut za ním jede spěšňák Sp 1860 vedený také "Katrem". Ten jsme potkali ve Skřivanech. Mimochodem - na zdejší vlečku se po době zase jezdí.

Pokračovali jsme do Kopidlna. Zdejší "nový" cukrovar nikdy nebyl v provozu a nyní je postupně likvidován.

Od roku 1991 zastavená stavba už "to má za sebou". Více o cukrovaru tady.

Nulovou perspektivu má i "Rumun" LDH 45-004 (748.459-5), který takhle stojí už dlouhé roky u rampy nového cukrovaru.

V Kopidlně jsme byli svědky "rozjezdu" hned 4 motoráků - zde přestavování 809.281, u vjezdu už čeká 810.127

Osmseddevítka se "uklízí"na obsazenou kolej, aby mohla ...

... do stanice vjet 810.127. Vpravo spí už mnoho let Rumun. Budovy cukrovaru kupodivu nenesou stopy vandalismu.

"Terminál Kopidlno". Na obrázku jsou kolem sice jen "nádražáci", ale lidí nastupujících i přestupujících bylo dost.

810.146 vyrazila ze stanice jako první a míří směrem na Jičín.

Bývalá stanice Libáň. Kromě nákladiště zde ještě odbočovala vlečka do cukrovaru v Libáni.

Skladiště v Libáni je spoustu let "mrtvé" - stejně jako přístřešek vedle, ve kterém býval stroj na vykládání uhlí.

Zátiší z výhybkou na nepoužívaných kolejích v Libáni. Ze čtyřech kolejí existují tři, jezdí se samozřejmě jen po jedné.

Budova v Libáni, přístřešek před čekárnou jsem pokřtili jménem ČD Lounge Libáň

Most na trase vlečky do cukrovaru. Ačkoliv se to podle trasování vlečky zdá možné, do sila v Libáni koleje zřejmě nevedly.

Budova železniční váhy před cukrovarem. Zařízení i kolejiště je zcela demontované, ale ze střechy stále "trčí" návěstidlo váhy.

Hlavní vjezd železnice do cukrovaru. Koleje se zde rozvětvovaly, druhá větev vedla poněkud víc vpravo. Viz mapka na konci stránky.

Pohled na nezaměnitelnou siluetu cukrovaru. Takových byly v Čechách desítky, funkční nezůstaly téměř žádné.

810.263 přijíždí od Mladé Boleslavi přes modernizovaný přejezd do Dolního Bousova.

Výhybka na dávno odpojené koleji do montážní základny žel. vojska v Bousově. Vlečka do místního cukrovaru (který je využitý jako sklady) je sice funkční, ale nepoužívaná.

Poslední fotka z výletu - 810.263 v Mladějově. Os 16407 zde stojí 32 minut (!), než odjede do 6 km vzdálené Libuně...
 

Mapa vlečky do cukrovaru v Libáni okolo roku 1930:

Poslední aktualizace této stránky - 15.04.2008 :: www.pshzd.cz ::